3 نوع تمرین در خانه فوق العاده را یاد بگیرید

208
0
تمرین در خانه

تمرین در خانه برای شما سخت است ؟

هلووو گایییز !

 چه خبرا ؟؟ گایز هایی تهرانی ، خوبید ؟ انگار امروز زلزله اومده !!

ولی من طبق معمول خواب بودم :))

 دایورت ترین آدم روی زمین منم:)))

صبح مامانم بیدارم کرد ، ساعت 7 صبح بود حدودا ، با کلی ترس اومد تو اتاقم گفت پاشو زلزله اومده 😐

 منم در حالی که پتورو می کشیدم روی خودم ، گفتم کو ؟ الان که چیزی نمیلرزه :)) و ادامه خواب ..

خوابیدن

 7 صبح واقعا وقت زلزله اومدنه ؟ اگه زلزله بیاد من قطعا میمیرم ، چون اتاقم اینقد شلوغ پلوغه ، راه فراری نیست ، یعنی من اگه بخوام به سمت در فرار کنم ، قطعا  یکی از دمبل ها میره تو چش و چالم .

حالا شاید بپرسید چرا دمبل ؟ دمبل مگه جاش تو باشگاه نیست ؟

متاسفانه باید بگم ، به علت حجم زیاد کار و درس ، من مجبورم داخل اتاقم ورزش کنم ، یه جورایی تمرین در خانه محسوب میشه .

مثلا من خیلی بیزی هستم :))

البته گایز های زیبا جدا از شوخی ، خیلی از ما با این موضوع درگیر هستیم ، از طرفی احساس اضافه وزن می کنیم و یه جورایی داریم  اعتماد بنفسمون رو از دست میدیم ؛

از طرف دیگه هم کوهی از کار، روی سرمون ریخته و مجبوریم تو این شرایط اقتصادی ، از پس خرج و مخارج زندگیمون بر بیاییم . و وقت برای باشگاه رفتن نداریم .

اما خب به نظر من روتین زندگی بدون ورزش ، واقعا نشدنیه !

من به شخصه بیشتر انرژی روزانه خودم رو از تمرین در خانه می گیرم .

شاید هزارتا بهونه بیارید که نمیشه و وسایل ورزشی نداریم و فلان و بیسار ، ولی خب بیایید با خودمون رو راست باشیم ، چون هیچ کس به جز خودمون ، ما رو نمی شناسه و نمیتونه انگیزه برای  انجام دادن یه سری عادت های جدید ، بوجود بیاره .

مقاله مرتبط چطور ورزش کردن را هیجان انگیز تر کنیم؟

امروز قراره ، داخل این مقاله ( قافیه غوغا می کنه ) ، با  چند مورد تمرین در خانه ، آشنا بشیم ، این تمرین ها مناسب افراد مبتدی هست ، ولی اگه شما یه کوچولو سابقه ورزشی بیشتری دارید هم ، می تونید از تمرین کردن در خانه ، با آشنایی با این چند مدل ، لذت ببرید .

 راستی گایز ، قبل از انجام تمرین در خانه حتما ، گرم کنید ! یادتون نره!

چون فرداش قراره کلی بدن درد بگیرید؛

منو فحش ندید ، باتشکر !

از ” پل ” برای تمرین در خانه استفاده کنید

 گایز ، پل یکی از حرکات عالی برای تقویت عضلات هسته بدن هست ، شاید همه حرکت اسکوات رو به عنوان فرم دهنده ترین حرکت ورزشی بشناسیم ولی خب نباید از حرکت پل هم چشم پوشی کرد .

اگه در حین انجام این حرکت ، شکم خودتون رو منقبض کنید و چند ثانیه در بالا مکث کنید ، می تونید عضلات شکم خودتون رو هم در گیر کنید . و از پل به عنوان یه تمرین در خانه عالی استفاده کنید .

 می تونید پل رو 3 ست و با تکرار 15 تا انجام بدید .

حرکت پل

حرکت پل

اسکوات را در تمرین در خانه جدی بگیرید

معمولا این حرکت برای افراد مبتدی ، و کسانی که مشکل کمر درد یا زانو درد دارن توصیه میشه که به این شکل انجام بشه . یعنی با استفاده از وزن بدن و بدون وزنه های اضافه .

حرکت اسکوات  یا اسکات یکی از اصلی‌ترین و کلی‌ترین حرکات چند مفصلی، نه تنها در عضلات پا بلکه در کل بدن به حساب میاد.

و می تونه یه محرک فوق العاده ، برای ترشح هورمون‌های انابولیک مثل تستسترون و هورمون رشد باشه .

البته این حرکت که بدون وزنه اضافه ، مثل دمبل یا هالتر انجام میشه ، خیلی راحت تره ، پس به عنوان یه شخص مبتدی ، می تونه یه نوع تمرین در خانه عالی به حساب بیاد

می تونید پل رو 3 ست و با تکرار 10 تا انجام بدید .

اسکوات

اسکات

لانچ ، یک تمرین در خانه فوق العاده

 ( لانج، لانچ، لانگز ) اسم حرکتی هست که داخل تصویر پایین می بینید ، از اونجایی که می دونستم بین علما اختلاف پیش میاد هر اسمی که به نظر میومد درست باشه رو اینجا آوردم .

لانچ ، یکی از  تمرین های بسیار عالی برای تقویت عضلات جلوی ران هست که به تقویت تعادل بدنتون هم کمک زیادی می کنه .

از لانچ می تونیم به عنوان یه تمرین در خانه عالی نام ببریم .

می تونید حرکت لانچ رو 3 ست و با تکرار 10 تا برای هر پا شروع کنید .

لانچ

لانچ

چالش های مرتبط با تمرین در خانه

گایز به نظر من ، همه ما نیاز داریم ، برای رو به رو شدن با چالش های عادی زندگیمون ، قدرت فیزیکی قابل قبولی داشته باشیم .

ورزش کردن ، صرفا برای کم کردن وزن نیست ، به هرحال ممکنه داخل یه سفر باشیم و لازم باشه چمدون رو خودمون حمل کنیم ، یا مثلا یه سری وسایل رو داخل خونه جا به جا کنیم .

 اگه در انجام تمرین در خانه استمرار داشته باشید ، بعد از مدت ها می بینید ، سطح انعطاف بدنتون کلی بالا رفته و حتی می تونید توپی که بچتون انداخته زیر میز رو به راحتی بیارید.

بعلههه ، این است گودرت بینهایت تمرین در خانه :))

تمرین در خانه

شاید براتون جالب باشه اگه بگم وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا ، به شهروندان ساکن در این کشور توصیه کرده، 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت شدید در هفته و دو جلسه هفتگی تمرین قدرتی که تمام گروه های عضلانی اصلی رو هدف قرار میده ، رو به روتین زندگیشون اضافه کنند.

 اگه وقت انجام تمرینات هوازی یا قدرتی با شدت بالا رو نداریم ، بهتره حداقل تلاشمون رو بکنیم که با انجام تمرین در خانه در طول روز و هفته فعالیت بدنی داشته باشیم .

گایز ! تمرین در خانه رو جدی بگیرید ، هر طور که شده به روتین زندگیتون اضافه کنید ، حتی می تونید از روزی 10 دقیقه شروع کنید .

به مرور باعث میشه شما اعتماد بنفس بیشتری پیدا کنید ، خودتون رو دوست داشته باشید ، انرژی بیشتری برای انجام فعالیت های روزانه خودتون داشته باشید و در نهایت ساعت خوابتون رو با کمک ورزش، تنظیم کنید.

شما اهل ورزش هستید ؟

معمولا چه ورزش هایی رو دوست دارید ؟ گروهی یا تکی ؟

اگه حال داشتید برام کامنت کنید !

 بوستون دارم 3>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *