پخش حرفه ای موزیک: 5 راز عالی برای ترکوندن فروش آهنگ

192
0
پخش حرفه ای موزیک

پخش حرفه ای موزیک برای هر خواننده، آهنگساز و نوازنده ای یکی از بزرگترین دغدغه هاست که اگه استراتژی درستی برای پخش نداشته باشه، می تونه به کلی سرنوشت کار شما رو عوض کنه!

هلوو گایز های زیبا رو، حالتون خوبه ؟

عاقا شما به عنوان یه خواننده، آهنگساز یا حتی نوازنده، برای هر قطعه هنری که میسازی، کلی وقت و هزینه پرداخت می کنی؛

و خب اگه در مرحله پخش و معرفی کردن کار خودت کوتاهی بکنی و برنامه درست و حسابی نداشته باشی، شاید کل پروژه به قهقرا بره و پرژه به کلی نابود بشه!

پس هیچ وقت این اشتباه رو نکنید و این بخش از بازاریابی موزیک رو جدی بگیرید.

با توجه به اینکه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار هست و کمتر کسی ازش حرف میزنه، لازم دونستم که با معرفی 5 استراتژی درست و حسابی بهتون کمک کنم که از این مسیر بتونید بیشترین استفاده رو ببرید.

در انتها شما یاد می گیرید که به بهترین شکل ممکن پخش حرفه ای موزیک خودتون رو انجام بدید.

 پخش حرفه ای موزیک با ایجاد استراتژی

استراتژی پخش حرفه ای موزیک

گایز های زیبا رو کاری شما قراره بکنید باید از زوایای مختلف برسی بشه، شما نمی تونید بدون برنامه و نقشه وارد این فضا بشید چون حتما شکست می خورید.

می تونید این برنامه ها رو روی Google Doc یاداشت کنید.

با جدول زمانی شروع کنید چون این کار به شما کمک میکنه که چه زمانی باید کارهایی که در لیست خودتون دارید، انجام بدید.

به عنوان مثال، اگه قصد دارید آهنگی رو در ماه بعدی منتشر کنید، می‌دونید که باید در ماه قبل به دنبال پوشش مطبوعاتی باشید.

این کار به شما کمک می کنه که تکلیفتون برای تنظیم کردن زمان دستتون باشه و گیج نشید.

بعدش می تونید برید سراغ اینکه مظمون آهنگ شما به چه مسائلی ربط داره و اون موضوعات رو داخل گوگل داک یادداشت کنید یا حتی می تونید به صورت چارت در نرم افزار های مختلف ترسیم کنید.

مثلا آهنگ شما درباره محیط زیست هست؟ چطور می تونید این موضوع رو به مسائل مختلف ربط بدید؟

چطور می تونید موزیک ویدیو یا تبلیغات موسیقی خودتون رو طبق موضوع اصلی پیش ببرید؟

بعد از این موضوع، شروع کنید به تشخیص اینکه می خواهید موسیقی خودتون رو برای چه کسی ارسال کنید. و خب گایز بهتره که واقع بین باشید اگه تازه شروع کرده اید، همکاری با هنرمند ها یا بلاگرهای موسیقی معروف یکم زیاد رویه!

اما می تونید فهرستی از وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و اینفلوئنسرهای جدید رو یاداشت کنید.

برای پخش حرفه ای موزیک با بقیه سازندگان شریک شوید

همکاری و پخش حرفه ای موزیک

چرا در روز انتشار یکم سر و صدا به پا نمی کنید؟

می تونید با برگزاری یه میتینگ و یا جلسه کوچیکی که طبق برنامه ایجاد شده، از بقیه همکارن خودتون دعوت کنید تا روز انتشار موزیک شما با شما همکاری کنند.

در این جلسه می تونید از اون ها تقاضا کنید که از تجربیات قبلی و چالش هایی که پشت سر گذاشتند برای بقیه تعریف کنند.

در این این بین می تونید درباره موضوع موزیک خودتون با همکارهاتون گفتگویی داشته باشید که می تونه برای مخاطبین و طرفدارنتون خیلی جالب باشه.

در آخر هم می تونید این جلسه رو به صورت آنلاین یا حضوری برای عموم در دسترس قرار بدید.

یک هدیه انحصاری آنلاین را در نظر بگیرید

گیفت کارت پخش حرفه ای موزیک
هیچ چیز سرگرم کننده تر از هدیه دادن چند چیز خوب در روز انتشار آهنگ نیست!

این می‌تونه یه روش واقعاً سرگرم‌کننده برای تشویق طرفداران شما برای جشن گرفتن با شما و اشتراک‌گذاری موزیک شما باشه.

مثلا با هر 20 اشتراکی که طرفداران شما از آهنگ مورد نظرتون انجام میدهند، برنده یک گیفت کارت از امضای شخصی شما می شوند.

یا اینکه می تونید در روز انتشار آهنگ یه قرعه کشی بزرگ انجام بدید و به بالاترین رتبه اشتراک، یه گیتار هدیه بدید:)

که این کار نه تنها می تونه به تشویق طرفدار ها کمک کنه، بلکه می تونه به جمع آوری اطلاعاتی مثل ایمیل و شماره تلفن اون ها برای تبلیغات بعدی کمک کنه!

البته حالا جاسویچی زیاد جالب نیست:))

  پخش حرفه ای موزیک با جذب مخاطب حضوری

 پخش حرفه ای موزیک به صورت خیابانی

یه کار جالبی که می تونید انجام بدید اینه که یه میتینگ خیابونی یا در یه مکان عمومی ایجاد کنید و به صورت زنده آهنگ خودتون رو اجرا کنید،  می تونید از بقیه نوازنده ها هم استفاده کنید.

شما می تونید از هر سبکی که مد نظرتون هست استفاده کنید و مخاطبین رو به موزیک خودتون جذب کنید.

مثلا فکر کنید اگه شما نوازنده یا خواننده سبک پاپ هستید، اجرای آهنگ شما در ژانر متال می توه چقدر هیجان انگیز باشه؟

این کار باعث میشه که شما کلی طرفدار رندوم پیدا کنید و کسانی که حتی شما رو نمی شناختند هم مخاطب موزیک های شما بشن.

یک اکران با تم خاص برگزار کنید

تم خاص موزیک

اکثرا همه اکران ها کسل کننده هستند و هیچ آیتم هیجان انگیزی ندارند.

شما می تونید با برگزاری یه اکران با استایل خاص، تجربه جدیدی رو به طرفدارها و همکاران خودتون هدیه بدید.

قرار نیست که این اکران خیلی شلوغ باشه، می تونید یه جمع صمیمی رو دعوت کنید و به صورت کوچیک از اون ها پذیرایی کنید، مثلا نوشیدنی با رنگ تم یا فینگر فود یا اسموتی های متفاوت..

حتی شما می تونید لوکیشن و مکان برگزاری این اکران رو هم با تم خودتون هماهنگ کنید.

از نوازنده ها درخواست کنید که استایل مناسب تم رو داشته باشند و در کل فضای جالبی رو ایجاد کنید.

می تونید در این مراسم به همه افرادی که حضور دارند یه کارت پستال یا نسخه آلبوم یا موزیک خودتون رو هدیه بدید که در کاور، اسم و عکس اعضای تیم سازنده هم وجود داشته باشه.

خیلی باحال میشه مگه نه؟

پس از انتشار به تبلیغ ادامه دهید

تبلیغات موزیک
شاید مهمترین نکته همین نکته باشه!بعد از تموم شدن روز انتشار، تبلیغ رو متوقف نکنید.

بهتره که همون هیجانی که در روز پخش حرفه ای موزیک داشتید رو ادامه بدید.

فرصت‌های مختلف رو دنبال کنید، می تونید محتوای پشت صحنه جلسات یا میتینگ ها رو پست کنید و برای جذب طرفدارن استفاده کنید.

ممکنه احمقانه به نظر برسه، اما قول میدم، نتایج بسیار زیادی رو در هفته‌های بعد از انتشار می‌بینیم، بنابراین این زمان به اندازه روز انتشار مهم هست!

خیلی خب گایز های عزیزم، امیدوارم تونسته باشم به شما برای پخش موزیکتون کمک کنم.

حالا شما بگید ببینم، کدوم یکی از استراتژی ها براتون جالب بود؟

لاو یو عال، بای تا های:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *