برندسازی موزیک برای هر خواننده و آهنگسازی واجبه!
هلووو گایز های هنرمند خودم:) چه خبرا خوب و خوش هستید؟
گایز، در دنیای امروز و عصر جدیدی از ارتباطات، داشتن مهارت بازاریابی برای هر شغلی ضروری هست که این موضوع درباره برندسازی موزیک شما هم مستثنا نیست.
فرقی نمی کنه آهنگساز، خواننده یا نوازنده باشید، دونستن یه سری استراتژی برای افزایش فروش و مهارت بازاریابی شما می تونه به معرفی برند شما خیلی کمک کنه!
در انتهای این مقاله، قراره با به روزترین راهکار های برندسازی موزیک آشنا بشید و بتونید به صورت عملی ازشون استفاده کنید و از نتیجه ای که می گیرید شگفت زده بشید:)
اگه قصد دارید یه آهنگ جدید منتشر کنید یا عده زیادی برند شخصی شما رو بشناسند این راهکار ها رو از دست ندید.
بریم ببینیم داستان از چه قراره 🙂
اهمیت برندسازی موزیک در رسانه های اجتماعی
پلتفرم ها و روندهای رسانه های اجتماعی هر روز در حال تغییر هستند.
اما به طور کلی مکانی برای شما به عنوان یه هنرمند وجود داره که موسیقی خودتون رو برای طرفداران بازاریابی کنید و از طریق کانال هایی که می دونید بازدید زیادی می گیره طرفداران جدیدی ایجاد جذب کنید.
یکی از ترفندهای استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان یه راه موثر برای بازاریابی مستقل موسیقی خودتون این هست که بر روی سایت های رسانه های اجتماعی که در اون از تعامل کردن لذت می برید تمرکز کنید و سعی کنید یه استراتژی بسازید تا از تلاش خودتون نهایت استفاده رو ببرید.
چند پلتفرم رو انتخاب کنید و یه محتوا برای ایجاد تعامل با طرفدار ها تولید کنید، که این محتوا می تونه عکس ، متن یا ویدیو باشه.
محتوای خودتون رو بر روی اکانت هر صفحه ای از شبکه های اجتماعی که دارید آپلود کنید،و سعی کنید اون رو با اطرافیان خودتون به اشتراک بذارید.
با این کار موسیقی خودتون رو بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنید، تبلیغ کنید.
بعد از این مرحله سعی کنید به طور واقعی با کسانی که در زیر پست شما کامنت میذارند تعامل داشته باشید و جواب هر نظر یا کامنتی رو بدید، با این کار یه جورایی کامنت مارکتینگ هم انجام میدید که می تونه برای صفحه شما عالی باشه.
درضمن اگه می تونید برای تبلیغات هزینه پرداخت کنید، بهتره که این سرمایه گذاری رو انجام بدید، اما خب رسانه هایی مثل تیک تاک و اینستاگرام و حتی ترردز هم می تونند، آهنگ شما رو تا حد زیادی به صورت رایگان به بقیه کاربر ها معرفی کنند.
البته اگه کیفیت کار شما عالی باشه، ممکنه در حالی که هیچ هزینه ای نکردید، کلی مخاطب و طرفدار پیدا کنید.
پس این موضوع کاملا به شما بستگی داره!
برندسازی موزیک ازطریق وب سایت و استفاده از EPK
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به عنوان نقطه شروعی برای جذب طرفداران عمل میکنند؛
اما وبسایت شما جایی هست که میتونید ترافیک جذب کنید، و مخاطبین رو درگیر کنید.
اگه قصد دارید تجربه جدیدی از تبلیغات موسیقی خودتون داشته باشید و کار های خودتون رو آنلاین بفروشید، وب سایت شما بهترین جایی هست که می تونید این تجربه رو داشته باشید.
همچنین با ساخت وب سایت میتونید آدرسهای ایمیل طرفدارهای خودتون بگیرید و تا مدت های زیاد از این اطلاعات با کاربرها در تماس باشید.
همچنین می تونید از وب سایت خود برای بازاریابی موسیقی با EPK استفاده کنید.
درضمن می تونید یک کیت مطبوعاتی بسازید و بیوگرافی، پیوندهای مطبوعاتی، سایتهای اجتماعی و پخش مستقیم موزیک، نقدهای موسیقی و موارد دیگه ای رو اضافه کنید، تا طرفدارن شما بتونند به راحتی به روزمه شما درسترسی داشته باشند و شما رو بیشتر بشناسند.
ارسال موزیک به پلتفرم های پخش موسیقی
اگه قراره موسیقی جدیدی رو تبلیغ کنید، انتشار آهنگهاتون از قبل به افزایش ترافیک و مخاطب هاتون کمک میکنه و تا حد امکان به شنوندگان بیشتری دسترسی پیدا میکنه.
یه سری از از تلاشهای بازاریابی موسیقی شما میتونه قرار دادن موسیقیتون برای مطبوعات، بلاگ ها و پلتفرم های اجتماعی باشه.
استفاده از سرویسی مثل رادیو جوان برای ارسال آهنگهای خودتون به وبلاگها، رادیو، تولیدکنندههای لیست پخش و برچسبها میتونه در زمانتون صرفهجویی کرده و شما مطمن باشید که موسیقی شما شنیده میشه.
همچنین میتونید یه EPK برای موسیقی خودتون بهطور خاص برای تبلیغ تکآهنگهای جدید طراحی کنید و از اون برای ارتباط با متصدیان رادیو یا بازبینهای موسیقی آنلاین استفاده کنید.
یادتون باشه وقتی که موسیقی شما در لیست پخش قرار گرفت، می تونید به استفاده مجدد از اون پلتفرم ها برای تبلیغ بیشتر برای موسیقی خودتون ادامه بدید.
در ضمن هر تبلیغی که در سایت های مختلف برای وب سایت شما انجام بشه و کاربر ها از اون سایت روی لینک مربوط به سایت شما کلیک کنند به سئو صفحات شما کمک میکنه و باعث میشه بیشتر دیده بشید.
علاقه و تعامل را با صفحات لندیگ افزایش دهید
حتی اگه تجربه استفاده از صفحات فرود یا لندینگ پیج رو ندارید، باید بدونید که این مدل صفحه ها می توانند ابزار قدرتمندی برای بازاریابی آنلاین موسیقی شما باشند.
برای استفاده موثر از اون ها، هدف کمپین بازاریابی موسیقی خودتون رو مشخص کنید و بعد یه صفحه فرود با تمرکز تنها بر حمایت از اون کمپین بسازید.
بعضی از اهداف رایج صفحه فرود تبلیغ یه ویدیوی جدید، انتشار Spotify یا پیش فروش آلبوم هست.
همچنین می تونید یه صفحه لندینگ برای ساخت یه لینک هوشمند برای انتشار موسیقی خودتون اضافه کنید، با گزینه هایی برای طرفداران خودتون تا آهنگ های شما رو در پلتفرم های مختلف پیدا کنند.
همچنین میتونید از یه جایزه برای بازاریابی موسیقی خودتون، ایجاد علاقه به آیتمهای انحصاری و ارسال ترافیک به صفحات فرود برای طرفداران برای شرکت در مسابقه استفاده کنید.
این هدیه منحصر به فرد می تونه طرفداران شما رو جذب کنه و همچنین می تونه به شما در گرفتن آدرس ایمل کاربر ها کمک کنه.
اهمیت اجرای زنده در برندسازی موزیک
نمایشهای زنده پتانسیل بالایی برای نمایش موسیقی شما در معرض مخاطب های شما دارند.
هر نمایش رو به صورت جداگانه در نظر بگیرید و پتانسیل اون رو برای کمک به بازاریابی موسیقی خودتون مشخص کنید.
هر اجرا پتانسیل ساخت یه خاطره منحصر به فرد و قانع کننده رو داره که می تونید از اون به نفع خودتون برای افزایش هواداران خودتون استفاده کنید.
همچنین میتونید از فرصتهایی که راجبش حرف زدیم در یه نمایش زنده برای بازاریابی بیشتر از اون لحظه استفاده کنید.
این می تونه به معنای استخدام یه فیلمبردار یا عکاس باشه تا مطمئن بشید که محتوای بیشتری برای استفاده در سایر زمینه های بازاریابی موسیقی خودتون دارید.
با دیگر هنرمندان و اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید
برای اطمینان از اینکه هوادارانی دارید که همچنان به موسیقی شما علاقه مند هستند، با ساخت شبکه با نوازندگان همفکر، تعامل طرفداران خودتون روبیشتر کنید.
به احتمال زیاد هنرمندان زیادی وجود دارند که علاقه مند به انجام تبلیغات متقابل برای تبادل هوادار هستند.
علاوه بر جذب طرفداران بیشتر برای موسیقی خودتون، ساخت یه جامعه هنرمندان قوی به شما کمک می کنه تا احساس حمایت کنید.
برای استفاده حداکثری از این استراتژی بازاریابی، اول تصمیم بگیرید که هدفتون چیه؟
ساخت 25 طرفدار واقعی جدید؟ شروع یه تور برای حمایت از یه آلبوم جدید در 6 ماه؟
بر روی هرچیزی که در ذهنتون هست متمرکز بشید و بعد تصمیم بگیرید که نزدیک شدن به کدوم هنرمند یا اینفلونسر نیاز دارید و کجا می تونید برای رسیدن به این اهداف شبکه سازی کنید.
روی روابط عمومی و پخش رادیویی سرمایه گذاری کنید
اگه هنرمندی هستید که بودجه بازاریابی موسیقی برای سرمایه گذاری دارید،می تونید در رادیو تبلیغات انجام بدید و به شنیدن موسیقی خودتون کمک کنید.
مقدار پولی که خرج می کنید به مقیاس و دامنه کمپین مورد نظر شما بستگی داره.
در کل یادتون باشه که ممکنه تا زمانی که پول زیادی خرج نشه، نتایج خوبی بدست نمی آورید، و این در حالی هست که هیچ تضمینی وجود نداره که موسیقی شما توسط ایستگاههای رادیویی بازبینی به خوبی مخاطب رو جذب کنه، پس بر این اساس برنامهریزی کنید و عاقلانه خرج کنید.
اگه توانایی مالی دارید می تونید، استخدام یه تبلیغاتچی یا سفارش دادن به یه آژانس تبلیغاتی رو در نظر بگیرید.
شما همچنین می تونید زمان و تلاش خودتون رو برای انجام این تبلیغ اختصاص بدید، به خصوص اگه به تازگی به عنوان یه هنرمند شروع به کار کرده اید بهتره که بجای پول خرج کردن، خودتون تبلیغات رو با کمترین هزینه انجام بدید.
خیلی خب گایز های دوست داشتنی خودم 🙂
راه های خیلی زیادی برای بازاریابی و برندسازی موزیک وجود داره.
چه تازه شروع کرده باشید، چه به دنبال ایده گرفتن برای ارائه جدیدترین موسیقی خودتون با دسترسی بیشتر هستید، امیدوارم این استراتژی های بازاریابی به شما کمک کنه و بتونید بترکونید!
اگه با موضوع مارکتینگ حال کردید، حتما برام کامنت بذارید و نظرتون رو بگید.
لاو یو عال:) بای تا های 🙂