3 تمرین درونی برای تعادل کل بدن

وقتی دمای هوا از یخ زدگی رو به گرما می رود واکنش ما انسان ها چه خواهدبود؟ پنجره ها را باز می گذاریم، گردو غبار زمستان را دور می ریزیم و به سوی آفتاب می رویم. بهار قدمی است که ما را به سمت کلاس های یوگا می کشاند. و تلاش می کنیم که زمان های از دست رفته را در این روزهای بلند بهاری جبران کنیم و برنامه هایی که سرمای زمستان در آن ها وقفه ایجاد کرده بود را پایه ریزی کنیم. کلاس های یوگا، ثبت نام در باشگاه و رفتن به سالن های زیبایی در این فصل بیشتر قابل دسترس هستند.

برای داشتن بدنی زیبا زحمات طاقت فرسایی را باید به جان خرید و منابع زیادی برای آن به کار برد: زمان زیاد، پول زیاد و انرژی زیادی که در بقاء وضعیت جسمانی صرف می شود. لباس پوشیدن، نظافت، ورزش و تغذیه بدن بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می دهند. نگهداری تنها موها ” تمیز کردن، مدل دادن، کوتاه کردن و…” نیازمند صرف وقت و پول زیادی است. استانداردهای کمال طلبی جسمی که از طریق فرهنگ به ما تحمیل می شود ایجاد استرس و نگرانی در مورد ظاهرمان می کند.

استرس یکی از نشانه های عدم تعادل در زندگی است و موثرترین عامل تخریب لذت های تابستانی است. وقتی درون خود را به فراموشی می سپاریم دیگر متعادل نیستیم. وقتی باطن را موردتوجه قرار دهیم ناخودآگاه ظاهر هم متناسب می شود.

دنیای درونی ما از ترکیب افکار، احساسات، تصورات، عشق و آرامش ساخته شده است. این سطوح انرژی در درون ما به اندازه استخوان های بدنمان واقعیت دارند. برای این که بتوانید در زندگی درونی و بیرونی خود تعادل ایجاد کنید فقط کافی است ۳ گامی که در این مطلب آورده ام دنبال کنید. آن ها را به عنوان ۳ ورزش درونی برای بدست آوردن کمال در نظر بگیرید.

مقصد تعیین کنید

نیازی به لیست دیگری از کارهایی که باید انجام ندارید آنچه که نیاز دارید لیست چیزهایی است که باید باشید. صبح که از خواب بیدار می شوید به این فکر کنید که امروز چگونه می خواهید باشید. و یا بهتر است آن را تصور کنید. آیا امروز می خواهید آرام و دوست داشتنی باشید؟ آیا می خواهید سازنده باشید؟ به طوری که به بینش خود اجازه می دهید که نقش مهمی در تصمیم گیری های شما ایفا کنند و به راحتی همه وظایفتان را انجام دهید. آیا می خواهید امروز سالم تر باشید؟ به عنوان مثال می توانید امروز بیشتر مراقب عادت های غذا خوردن هایتان باشید.

با خودتان عهد ببندید که در هر موقعیتی با عشق پیش بروید. عشق بهتر از شادی در پیش رفتن کارهایتان عمل می کند.

سپاسگذار باشید

تمرین شکرگزاری در واقع اقرار به نعمات و معجزاتی است که زندگی شما را احاطه کرده اند. از نظر علمی ثابت شده است که نوشتن نعماتی که بابت آن ها از خدا سپاسگزار هستید بسیار تاثیرگذار است. این نعمات می تواند سلامت جسم و ذهن، تغییر فکر منفی به فکر مثبت، رسیدن به هدف، نگرش بهتر، حسادت و دشمنی کمتر و تمایل به کمک به دیگران باشد.کسانی که شکرگزار آن چه که دارند نیستند هیچوقت نمی توانند خوشحال باشند.

برای چیزهای ارزشمندی که در زندگی دارید شکرگزار باشید. چیزهایی مثل روابط، تجربیات و سلامتی. یادتان نرود که از بدنتان به خاطر تمام کارهایی که برای شما انجام می دهد سپاسگزاری کنید.حتی برای این کار نیاز ندارید که به تنفس ها و صدای قلبتان فکر کنید فقط به خاطر آن سپاسگزار باشید.

مدیتیشن کنید

هر نوع مدیتیشن شما را به درون خود می برد به مکانی قابل اعتماد و از تمام قسمت ها عبور می دهد. انسان ها فراتر از مدل موها، شغل، جنسیت، وضعیت تعهل، وزن، نژاد یا حتی اوضاع اقتصادی شان هستند. ما انسان ها موجوداتی روحانی در ظاهر انسان هستیم. سعی کنید خودتان را نه به عنوان یک جسم با روح بلکه به عنوان یک روح در جسم بشناسید. بهترین راه برای انجام این کار مدیتیشن یا همان مراقبه است.

ابتدا چشم ها را ببندید تا تمام محیط بیرونی را رها کرده باشید سپس با تمرکز بر تمام اجزای بدن از سر تا پا خودتان را ریلکس کنید. هنگامی که استرس را رها می کنید می توانید با چند نفس عمیق خودتان را آرام کنید. می توان موج افکاری که همینطور بدون دسترسی می آیند و می روند را مهار کرد. مراقبه سرعت این افکار را با آگاهی از حضور آرامش کاهش می دهد. به تدریج آرامش و گرمایی که در درون همه ما انسان ها هست را می توانید تجربه کنید. زمان آن رسیده است دیوارهایی که در اطراف قلبتان ساخته اید را ویران کنید و آن بخش ظریف و لطیف بدنتان را تمرین دهید.

اگر بین قسمت بیرونی بدن با دنیای درونی تان با بینش ،تخیل و عشق تعادل ایجاد کنید خوشحالی و سلامت را برای خودتان ایجاد کرده اید و به شیوه ای جدید به فصل بهار خوش آمد می گویید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.