10 نکته برای سالم تر بودن در سال جدید

سالم تر بودن در سال جدید

۱۰ نکته برای سالم تر بودن در سال جدید

سالم تر بودن در سال جدید

این مسئله جدیدی نیست که بیشتر تصمیمات سال جدید در رابطه با سلامت، وزن، رژیم، ورزش و همه این موارد باشد. هر سال خیلی ها با خود عهد می بندند که مراقب سلامتی خود باشند اما با ناامیدی و دلسردی در نهایت کم می اورند. یکی از دلایل شکست در تصمیمات مربوط به سلامتی تعیین هدفی است که به اندازه کافی خاص نیست. به عنوان مثال: سالم بمانم، فردی جدید شوم. این اهداف الهام بخش هستند اما کمکی در ایجاد یک برنامه واقعی که بتوانید آن را دنبال کنید نمی کنند. دلیل دیگر این است که انسان زمانی می تواند به بهترین نحو اهدافش را عملی سازد که بداند همه چیز به درستی و با قدرت دارد خوب پیش می رود.

بنابراین ۱۰ خط مشی برای سالم ماندن در سال جدید تعیین کرده ام. اینها در واقع قانون نیستند. موفقیت به معنای عالی بودن نیست بلکه به معنای داشتن اصول مفیدی است که بتوان به مدت طولانی آن را دنبال کرد. اگر به این اصول پایدار بمانید می توانم تضمین کنم که با پیشرفت هایتان حس عالی بودن پیدا می کنید و به آرزویتان جامه عمل می پوشانید.

هدفتان را خاص کنید: اگر هدف شما سالم بودن است، آن را جزئی تر کنید. آیا هدف شما یعنی کم کردن وزن؟ اضافه کردن وزن؟ خوردن غذاهای فرآوری نشده؟ یا نکشیدن سیگار؟ کدامیک؟ باید این را در هدفتان مشخص کنید.

مهمترین هدف را انتخاب کنید و با آن شروع کنید: این خیلی خوب است که بتوانید به هر طریقی خودتان را بهبود ببخشید. اما اگر خاص ترین هدف را انتخاب کنید و فعالیت هایی که باید برای اجرای آن انجام دهید را تعیین کنید بیشتر به موفقیت نزدیک می شوید.

جدول زمانی ایجاد کنید: اگر هدفتان این است که ۲۰ کیلو وزن کم کنید اما هیچکدام از حرکات و کارهایی که انجام می دهید ثبت نمی شوند انتظار نداشته باشید که یک شبه وزن زیادی کم کنید. یک متخصص به شما کمک خواهد کرد بر پایه مدارک علمی برنامه ای بچینید که تاثیر بیشتری در اجرای هدفتان داشته باشد.

از یک متخصص کمک بگیرید: با یک متخصص شناخته شده ( دکتر، متخصص تغذیه، متخصص ورزش دارای گواهینامه یا درمان شناس) که تخصص او در کمک به دیگران در رسیدن به هدفشان که مدت هاست سعی در رسیدن به آن دارند است مشورت کنید. و موثرترین گام ها برای رسیدن به هدفتان را از آن ها بیاموزید.

نگرش های یک انسان کامل را داشته باشید: به اندازه کافی استراحت کنید، خوب بخورید، کارهایی که نیاز است برای رسیدن به هدف انجام دهید را بیابید، استرس را مدیریت کنید، آب بیشتری بنوشید. تمام این ها کارهای بسیار آسانی هستند که در مدت زمان طولانی بدن اینکه خودتان را به سختی بیندازید به کار خواهید گرفت.

به آنچه که هستید افتخار کنید به گونه ای که گویا مهمترین فرد دنیا هستید: با خودتان همانند عزیزترین فرد زندگی تان رفتار کنید. هر شخصی زمانی که حس کند با خودش منصف نیست رژیم نمی گیرد و خودش را جریمه نمی کند مثل اینکه مستحق مراقبت از خودش نیست.

پروبیوتیک مصرف کنید: این نکته درمیان نکات دیگر خاص ترین است. تحقیقات اخیر نشان داده است که استرس، مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک و رژیم های بد تعادل فلور روده را به هم می ریزد. این عدم تعادل روی روحیه، عملکرد دستگاه گوارش و سیستم امنیت بدن تاثیرات منفی می گذارد. اگر تصمیم دارید که برای امسال مکمل مصرف کنید پروبیوتیک را انتخاب کنید که بهترین انتخاب برای سلامتی شما می باشد.

به موفقیت ها ارزش بدهید: مهم نیست که دیگران این کار را انجام می دهند یانه. وقتی به موفقیت رسیدید خودتان با دست به پشت خودتان بزنید که به چنین موفقیتی در اهداف سلامتی دست یافته اید.

همیشه عالی ترین مسیرها غیرعادی و عجیب هستند: تا به حال کسی بدون پستی و بلندی، بدون وقفه، بدون امید و ناامیدی تغییراتی در زندگی خود ایجاد نکرده است. خودتان را به جلو هل بدهید. به کسی اجازه ندهید که مانع دستیابی شما به اهدافتان شود.

اگر عادت دارید که حتی در موفقیت ها هم خودتان را دست کم بگیرید با یک درمان شناس مشورت کنید: تا چرایی و چگونگی قدم هایی که در مسیر هدفتان برمی دارید را به شما توضیح دهد. او به شما کمک می کند به شادی و سلامتی که مستحقش هستید دست یابید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.