10 تمرین ساده و آرامش بخش برای چشم ها

ساعت ها نشستن پشت کامپیوتر و تلویزیون برای چشم بسیار مضر است و باعث خارش چشم، خشکی چشم و سردرد می شود. ما در بدونیم ۱۰ ورزش ساده برای چشم ها گذاشته ایم که می توانید در کمتر از ۱۵ دقیقه آن ها را انجام دهید. هر چند وقت یکبار سعی کنید این ورزش ها را انجام دهید.

ورزش آرامش بخش چشم

به تاریکی خیره شوید

آرنج ها را روی میز بگذارید، چشم ها را ببندید و کف دست ها را روی چشم ها بگذارید و چند دقیقه به تاریکی خیره شوید.

ورزش آرامش بخش چشم

حرکت طرفین چشم ها

بایستید یا صاف بنشینید. مستقیما به جلو نگاه کنید. بدون این که سر را تکان دهید چشم ها را به سمت چپ بچرخانید و به آن چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. سپس به سمت راست نگاه کنید و به آن چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. ۵ بار به چپ و راست نگاه کنید و این حرکت را سه دور تکرار کنید.

ورزش آرامش بخش چشم

حرکت بالا و پایین

صاف بنشینید و به مقابل نگاه کنید. سپس به بالا نگاه کنید و به آن چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. پس از آن به پایین نگاه کنید. نگران چروک شدن پیشانی یا خط اخم نباشید.۵ بار به بالا و پایین نگاه کنید و این حرکت را ۳ دور تکرار کنید.

ورزش آرامش بخش چشم

حرکت مورب چشم ها

به مقابل نگاه کنید. به پایین و سمت چپ نگاه کنید. سپس به سمت چپ وبالا نگاه کنید. به آن چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید. سپس به مقابل نگاه کنید و همین حرکات را در سمت راست تکرار کنید. این ورزش را ۳ دور انجام دهید.

ورزش آرامش بخش چشم

چشم ها را به حالت دایره بچرخانید

صاف بنشینید و به سمت چپ نگاه کنید. سپس چشم ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. ۵ بار به جهت عربه های ساعت و ۵ بار در جهت خلاف عقربه های ساعت. این حرکت را ۳ دور انجام دهید.

ورزش آرامش بخش چشم

تمرکز به نزدیک و دور

به شیئی که ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر از چشم ها فاصله دارد تمرکز کنید. سپس به شیئی در فاصله دورتر نگاه کنید و روی آن تمرکز کنید و سعی کنید جزئیات آن را ببینید. سپس دوباره به آن شیء نزدیک نگاه کنید. ۵ مرتبه تمرکز را به دور و نزدیک تغییر دهید. این حرکت را ۳ دور انجام دهید.

ورزش آرامش بخش چشم

تمرکز ۱

به مقابل نگاه کنید و به نقطه بین ابروها خیره شوید. به آن چه که می بینید چند ثانیه تمرکز کنید و دوباره به مقابل نگاه کنید و بین ابروها خیره شوید. نقطه تمرکز را ۵ مرتبه تغییر دهید. این حرکت را ۳ دور تکرار کنید ورزش آرامش بخش چشم

تمرکز ۲

به مقابل نگاه کنید و برای چند ثانیه به نوک بینی خیره شوید. سپس دوباره به مقابل نگاه کنید. نقطه تمرکز را ۵ مرتبه تغییر دهید. این حرکت را ۳ دور تکرار کنید.

ورزش آرامش بخش چشم

ماساژ ۱

چشم ها را ببندید. برای چند ثانیه چشم ها را محکم ببندید سپس ماهیچه های اطراف چشم را آزاد کنید. دوباره چشم ها را محکم ببندید. ۱۰ مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

ورزش آرامش بخش چشم

ماساژ ۲

چشم ها را ببندید و به حالت دایره وار پلک ها را ماساژ دهید. سعی کنید به آرامی این کار را انجام دهید و به چشم ها فشار وارد نکنید. ۱۰ مرتبه حرکت دایره وار به سمت عقربه های ساعت و ۱۰ مرتبه به سمت خلاف عقربه های ساعت ماساژ دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.