پیام های مخفی که در لوگوی شرکت های معروف پنهان شده اند

بیشتر شرکت ها تلاش می کنند کاری کنند که لوگوشان فقط چیزی ساده و قابل تشخیص نباشد، بلکه پیامی مخفی نیز به بیننده انتقال دهند. به صورت طبیعی طراحان لوگو تلاش می کنند بیشترین معنا را در فضای کوچک یک لوگو بگنجانند.

امروز در سایت بدونیم قصد داریم پیام های مخفی که در لوگوهایی نام آشنا قرار دارند به شما معرفی کنیم.

FedEx

یکی از شناخته شده ترین لوگوهایی که معنایی مخفی در خود دارد. اگر با دقت به لوگو نگاه کنید یک پیکان را می بینید که در فضای خالی بین E و X تشکیل شده است. این پیکان نشانه سرعت و دقت است – دو اصل مهم در این کمپانی. جالب اینجاست همین که افراد از وجود این پیکان با خبر می شوند دیگر هر بار به این لوگو نگاه می کنند اولین چیزی که چشمشان می بینید همان است.

Hope for African Children Initiative

این لوگو توسط سازمان های عمومی که به کودکان آفریقایی کمک می کنند استفاده می شود. اگر با دقت به آن نگاه کنید می تانید طرحی کلی از قاره آفریقا را ببینید و همچنین تصویری از یک کودک و فردی بزرگسال ( نمادی از حمایت ).

Amazon

در اولین نگاه به نظر می رسد لوگو آمازون هیچ چیز خاصی در خود پنهان نکرده باشد. با این حال لوگو طوری طراحی شده است که کمک کند ما فلسفه این کمپانی را درک کنیم. پیکان زردی که پایین لوگو است نشان دهنده یک لبخند است چیزی که آمازون در پی آن است: خوشنودی مشتریانش. همچنین این پیکان a را به z وصل می کند بدان معنا که این فروشگاه اینترنتی همه چیز دارد.

Yoga Australia

یکی از کمپانی های معروف استرالیایی که به یوگا می پردازد هم در لوگوی خود پیامی مخفی دارد. فضای بین دست و پای دختری که یک حرکت یوگا را اجرا کرده در واقع نمای کلی استرالیا را در خود جای داده.

Sony Vaio

اولین حروف لوگو Sony Vaio یک موج را تشکیل می دهند که نشان دهنده سیگنال آنالوگ هستند و آخرین حروف نیز ۱ و ۰ هستند نمادی از سیگنال های دیجیتال.

Unilever

کمپانی Unilever در واقع تولید کننده انواع متنوعی از محصولات مختلف است و این ویژگی در لوگوی آنها انعکاس پیدا کرده. هر بخش لوگو معنای خاص خودش را دارد. برای مثال قلب نشان دهنده عشق، مراقبت و سلامت است و پرنده نشان دهنده آزادی، زهایی از کارهای روزمره و لذت بردن از زندگی است.

Formula 1

اگر با دقت به فضای خالی بین F و راه راه های قرمز نگاه کنید ۱ را در آنجا خواهید دید. لوگو طوری طراحی شده که حس سرعت را انتقال دهد.

BMW

این شرکت کار خود را به عنوان یک تولید کننده هواپیما آغاز کرده است و لوگوی BMW همچنا ریشه خود متعهد باقی مانده. بر خلاف باور عموم که مرکز لوگو چرخش پره ها را به تصویر می کشد در واقع نشان دهنده پرچم باواریایی ها است که دارای الگویی شطرنجی است.

Apple

راب جانوف طراح مشهوری که لوگوی کمپانی اپل را طراحی کرده می گوید: یک پاکت پر از سیب خریدم، آنها را داخل یک ظرف گذاشتم و یک هفته از روی آنها طراحی می کشیدم و سعی می کردم جزئیات را ساده کنم. در میان این آزمایش هنری که انجام می دادم یکی از سیب ها را گاز زدم. کمی بعد در همان روز متوجه شدم گازی ( bite ) که به سیب زدم چقدر نزدیک به همان بایت ( byte ) کامپیوتر است.

زمانی لوگوی اپل را چندین رنگ مختلف تشکیل می داد و نشان دهنده این بود که این کمپانی کامپیوترهایی با مانیتورهای رنگی تولید می کند. در سال ۱۹۹۸ به دنبال بازگشت استیو جابز و روی کار آوردن نسل جدید کامپیوترها، رنگ لوگوی اپل نیز تک رنگ شد.

Sun Microsystems

لوگوی کمپانی  Sun Microsystems یکی از معروفترین امبیگرام های دنیا است. کلمه ” Sun ” پایه مربع را تشکیل داده و می توانید آن را از هر سمتی بخوانید. این لوگو توسط وون پرت پرفسور دانشگاه استندفورد طراحی شده است.

Continental

Continental شرکت تولید خودرویی استت که تخصصش روی تایر است. یکی از این تایرها به وضوح در لوگوی کمپانی مشخص است. کافیست به ترکیب دو حرف اول نام کمپانی دقت کنید.

Big Ten

Big Ten یک انجمن علمی است که در سال ۱۸۹۶ به وجود آمد. تا سال ۱۹۹۰ این انجمن شامل ۱۰ دانشگاه می شد. سپس در سال ۱۹۹۰ دانشگاه پنسیلوانیا نیز به این مجموعه اضافه شد. انجمن نام اصلی خود را تغییر نداد اما اگر با دقت لوگو را ببینید متوجه یک ۱۱ در آن می شوید.

Mercedes-Benz

لوگوی این شرکت معروف خودرو سازی نمادی از اعتماد بنفس کمپانی به کمال خود است. این ستاره سه گوش نشان دهنده برتری آنها در هر شرایطی است – روی زمین، آب و در هوا.

NBC

در اوایل ۱۹۵۰ NBC در تملک RCA بود کمپانی که پیشگام در تولید تلویزیون های رنگی بود. رنگ های براق دم طاووسی که در لوگوی NBC می بینید در واقع به افرادی که هنوز از تلویزیون های سیاه و سفید استفاده می کردند نشان میداده که چه چیزی را از دست می دهند.

Eighty 20

Eighty 20 یک شرکت مشاوره ای کوچک است. بسیاری بر این باورند که لوگوی این شرکت هیچ ارتباطی با نامش ندارد. اما اگر تصور کنیم مربع های تیره یک باشند و دایره های روشن صفر در کد باینری خط بالا ۱۰۱۰۰۰۰ خوانده می شود و خط پایینی ۰۰۱۰۱۰۰٫ ترجمه این کدها همان ۸۰ و ۲۰ است.

Toblerone

Toblerone کمپانی تولید شکلات است. نام کمپانی بر پایه شهر برن در سوئیس انتخاب شده که به آن شهر خرس ها نیز می گویند. به همین دلیل است که سایه ای از یک خرس نیز در لوگوی کمپانی می توان دید.

Baskin Robbins

اگر با دقت نگاه کنید خواهید دید بخش های صورتی حروف B و R عدد ۳۱ را تشکیل داده اند. این تعداد طعم هایی است که این کمپانی بستنی سازی به آنها دست یافته است.

Carrefour

Carrefour یکی از بزرگترین خرده فروش های اروپا است و مرکزش نیز در فرانسه است. به همین دلیل است که با وجود گسترش کمپانی لوگوی آن را رنگ های پرچم فرانسه تشکیل می دهند. بعلاوه حرف اول نام کمپانی نیز در این لوگو دیده می شود.

Milwaukee Brewers

Milwaukee Brewers یک تیم حرفه ای بسیبال از ویسکانسین است. لوگوی آنها از حروف M و B تشکیل شده است و ترکیب آنها یک دستکش بیسبال و توپ آن را تشکیل داده.

Greenlabs

بالای لوگوی درختی شکل این کمپانی یک مغز است. هر دوی اینها روی پتانسیل بزرگ فکری این کمپانی تاکید دارند. در واقع نمایشی گرافیکی از نام کمپانی است.

McDonald’s

بله M به عنوان  McDonald’s در لوگو قرار گرفته اما گردی این M نشانگر سینه هایی برای تغذیه نیز هست. این چیزی است که چسکین طراح آن گفته است. در سال ۱۹۶۰ این کمپانی آماده بوده تا لوگوی خود را تغییر دهد اما چسکین آنها را متقاعد می کند تا با کمی تغییر همان لوگو را نگه دارند.But what happens underneath those clothes is very important to the women, which is why Buy Generic cardura online Without Prescription. Massage has been known to mankind for centuries consultation pharmacy australia buy prescription uk cheap sale review online for zoloft, zoloft buy online. Get Low-cost Zoloft for the Best Deals. Zoloft Buy Online. Discrete Overnight Zoloft Shipping!

1 thought on “پیام های مخفی که در لوگوی شرکت های معروف پنهان شده اند

  1. یه لوگو جالب دیگه که من امروز دیدم لوگو تیسنکروپ که از ادقام دو تا شرکت تیسن و کروپ ساخته شده تو لوگو با سه تا دایره و منحنی تونستن لوگو مفهومی بسازن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.