بهترین غذاها برای بهبود سلامت باکتری های خوب روده

یکی از عجیب ترین چیزهایی که تحقیقات اخیر به آن دست یافته تاثیر میکروبیوم روده در سلامت بدن انسان است. برای بالا بردن سلامت باکتری های خوب روده غذاهای فروانی وجود دارد که می توانید از آنها کمک بگیرید.

سیب زمینی سرد

بهترین غذاها برای بهبود سلامت باکتری های خوب روده

سیب زمینی های سرد یکی از بهترین منابع نشاسته های مقاوم هستند. نشاسته های مقاوم یک نوع پروبیوتیک هستند، یک نوع کربوهیدرات غیر قابل هضم که برای باکتری های روده مانند غذا عمل می کند. این نوع کربوهیدرات باعث رشد و تکثیر باکتری های خوب در روده می شود نشاسته مقاوم مزایای فراوانی برای سلامت دارد، یکی از بهترین مزایای آن بالا بردن حساسیت به انسولین است. این مزیت به افراد کمک می کند از دیابت در امان بمانند و حتی وزن کم کنند.

کفیر

بهترین غذاها برای بهبود سلامت باکتری های خوب روده

کفیر را یکی از اعضای خانواده ماست بدانید اما با قدرت بسیار بیشتر. این نوشیدنی از تغذیه قارچ های کفیر توسط شیر بدست می آید. به مرور زمان این قارچ ها باعث تخمیر شیر می شوند، و نوشیدنی سرشار از باکتری های مفید تولید می کنند. تحقیقات نشان داده، کفیر می تواند باعث تسکین مشکلات گوارشی و آلرژی شود، و حتی ممکن است تاثیری مثبت روی سلامت قلب نیز داشته باشد. متاسفانه بسیاری از کفیر هایی که توسط کارخانه ها تولید می شوند حاوی مقدار زیادی قند اضافه شده هستند، که باکتری های بد معده را تغذیه می کنند، پس ابتدا برچسب مواد به کار رفته در کفیری که می خرید را مطالعه کنید.

موز سبز

بهترین غذاها برای بهبود سلامت باکتری های خوب روده

بسیاری از مردم موزهای سبز را نمی خرند و بیشتر به سمت آنهایی می روند که به خوبی رسیده اند. اما برای کسانی که از این نوع موز استفاده می کنند خبر های خوبی داریم. موزهای سبز منابعی غنی از پروبیوتیک ها هستند، به خصوص نشاسته مقاوم. این موزها همچنین دوز سالمی از فیبر ها، ویتامین ها و مینرال های محلول و نا محلول در خود دارند. این ترکیب برای باکتری های خوب روده ضیافتی را ترتیب می دهد و به محافظت از سلامت قلب و استخوان کمک می کند.

کیمچی

بهترین غذاها برای بهبود سلامت باکتری های خوب روده

اسمش گولتان نزند – این غذای کره ای نه تنها خوشمزه است بلکه برای سلامت یک سوپر استار به حساب می آید. کیمچی را با سبزیجات تخمیر شده به همراه پروبیوتیک باکتری های اسید لاکتیک درست می کنند، به همین دلیل این غذا به اندازه تمام غذاهای تخمیری دیگر برای روده مزیت دارد. در این غذا از سبزیجاتی مانند بوک چوی و کلم در کنار ادویه جات سالمی مانند سیر و فلفل استفاده می شود. کیمچی حاوی دوز فوق العاده بالایی از ویتامین ها فیبر و آنتی اکسیدان ها است. تحقیقات نشان داده کیمچی می تواند بدن را از ابتلا به سرطان، چاقی، و یبوست حفظ کند همچنین می تواند باعث کاهش کلسترول، تقویت ذهن و سیستم ایمنی بدن شود.

کلم ترش

بهترین غذاها برای بهبود سلامت باکتری های خوب روده

کلم ترش از فامیل های آلمانی کیمچی است. کلم ترش متشکل است از انواع سبزیجات به ویژه کلم که در آب نمک تخمیر شده اند. این غذا مقدار زیادی باکتری مفید برای روده به همراه دارد. کلم ترش نه تنها مزایایی مانند دیگر غذاهای تخمیر شده دارد بلکه تحقیقات نشان داده، مصرف روزانه یک وعده کلم ترش می تواند به کاهش اضطراب اجتماعی کمک فراوانی بکند. محققان بر این باورند چنین تاثیری به این دلیل دیده می شود که ۸۰ درصد هورمون های آرام بخش، سروتونین، در روده تان ( نه مغز! ) تولید می شود. و باکتری های خوب تولید سروتونین را تقویت می کنند.

شکلات

بهترین غذاها برای بهبود سلامت باکتری های خوب روده

بله، این حقیقت دارد! شکلات می تواند رشد باکتری های خوب در روده را بهبود ببخشد. تحقیقات نشان داده ترکیب شکلات با پروبیوتیک ها مزایای هر دو را بیشتر می کند. شکلات از باکتری ها در طول گذر از معده محافظت می کند. فقط مطمئن شوید که مقدار مصرف شکلاتتان زیاد نباشد، با اینکه باکتری ها به بدن کمک می کنند به خوبی شکلات را هضم کند، آن را از جذب بخشی از مواد مفید و آنتی اکسیدان ها محروم می کند.

سیر

بهترین غذاها برای بهبود سلامت باکتری های خوب روده

ساده ترین روش برای بد بو کردن دهان دارای خواص بسیار قوی برای باکتری های سالم روده است. اگر میخواهید بیشترین استفاده را از سیر ببرید آن را خام میل کنید ولی پخته آن نیز خاصیت بالایی دارد. تحقیقات نشان داده خوردن سیر باعث پیشگیری از بسیاری بیماری های گوارشی می شود. فقط اگر می خواهید سیر استفاده کنید مطمئن شوید مدتی پس از خوردنش تنهایید!

4 thoughts on “بهترین غذاها برای بهبود سلامت باکتری های خوب روده

  1. کرم ماکاس را توضیح دهید و چرا هر وقت نظری میدهیم همیشه بلافاصله متن آماده خود این نظریه تکراری است را پاسخ میدهید

    1. کرم ماکاس را با نام ژل لاغری یا چربی سوز نیز میشناسند، یک توصیه بسیار مهم به شما می کنم هر زمان نام چربی سوز و لاغر کننده را روی یک محصول دیدید بدانید آن محصول بی ارزش است و فقط تبلیغاتی است.
      بهترین روش برای مبارزه با سلولیت ورزش و ماساژ دادن ناحیه ای است که دچار مشکل شده.
      چربی های ایجاد کننده سلولیت البته هیچ خطری برای سلامتتان ندارند، مضرترین چربی ها چربی های شکمی یا احشایی هستند که باید به فکر از بین بردن آنها بود.

  2. مقاله های شما واقعا منشا علمی وقابل قبول دارد ولی آنچه مسلم است برای کسی که ناراحت ی گوارشی دارد وزن کم کردن وسلامت بودن براحتی امکان پذیر نیست میشه یک راه حل مناسبی ارایه نمایندکه بتوانم وزن کم کنیم ضمنا در مورد کرم های سلولیت از جمله ماکتی توضیح دهید

    1. یکی از مواردی که برای داشتن اضافه وزن باید به آن توجه شود بالا بردن سطح سلامت از راه تغذیه صحیح است.
      تغذیه را نمی توان یک شبه به کلی تغییر داد، توصیه ما این است که به مرور عادات سالم غذایی را جایگین عادات غلط کنید، می توانید از همین غذاها کار را شروع کنید. و البته درباره کاهش وزن ما مقالات و توصیه هایی در سایت قرار داده ایم و در ادامه نیز این کار را انجام خواهیم داد، اما بهترین اقدام مشورت با یک پزشک یا مشاور است که با در نظر گرفتن شرایط کلی شما راه مناسب را پیشنهاد دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.