بریم باشگاه؟!

سلامی دوباره به شما خوب های همیشگی .

حال و احوالتون مثل همیشه خوبه ؟

من هم با اینکه کلی خسته شدم باید بگم که اوضاعم قابل قبول هست .

گایز این رو همه ما می دونیم که این روز ها ساعت های کاری خیلی زیاد شده و مسلما تعداد افرادی هم که داخل خونه بیکار هستند کم شده و همه یه جورایی سرشون گرم کار خودشون هست .

پس ما مجبوریم با این اوضاع و احوال رو به فست فود و غذا های آماده ای بیاریم که کلی مواد نگه دارنده دارند .

اگر یک نگاه به اطراف خودتون بندازید دوست و آشنا یا فامیل های زیادی داریم که در سن کم  بر اثر سکته جونشون رو از دست دادند یا اینکه با بیماری های قلبی و فشار خون و کلی مریضی چرت و پرت دست و پنجه نرم می کنند .

این رو مطمئن هستم حتما داخل خانواده همه ما یکی به خوردن رانیتیدین ( قرص معده) معتاد شده ، مگه نه ؟

خب نمی خوام براتون فلسفه ببافم که عامل این جور بیماری ها و مشکلات چی هست ، چون مسلما خودتون می دونید که مادر همه مریضی ها اضافه وزن یا چاقی هست .

البته من میدونم همه شما تپل و توپر و بامزه اید ولی خب اگه حس می کنید موقع راه رفتن نفس کم میارید یا سایز شلوار یا مانتوی شما تنگ شده این پست رو از دست ندید .

همه ما این داستان رو می دونیم که ورزش یا فعالیت بدنی و خوردن غذا های سالم و کم چرپ می تونه بهمون کمک کنه که به هیکل ایده آلمون برسیم و چش و چال فک و فامیل رو در بیاریم امااا خب کی می تونه همت کنه و صبح یا بعد از ظهر  خودش رو برسونه به باشگاه ؟

من این بار می خوام یک سری راهکار بهتون یاد بدم که باهاش بتونید بدون درد و خونریزی باشگاه رفتن و ورزش کردن رو وارد روتین زندگیتون کند .

شنبه طلایی

گایز اینکه شما تصمیم بگیرید که ورزش کردن رو به فعالیت های روزانتون اضافه کنید وحشتناک سخته .

اما من قبل از شروع باشگاه روز ها و ساعت ها جلوی آینه به هیکل خودم فحش میدادم و آخرش با خودم مهربون می شدم و به خودم انگیزه میدادم ولی خب هر بار اون شنبه ای که همه ما  از اون روز شروع می کنیم نمیومد .

یک روز جمعه از جمعه های چرت و مزخرف  بعد از کلی بحث و جدال با خودم تصمیم گرفتم که از فردا با فاطمه قبلی خداحافظی کنم .

پس سعی کنید جلوی آینه به خودتون فحش های رکیک زیادی بدید و خودتون رو قانع کنید که بی عرضه نیستید .

همه چیز آماده است

درست شبیه تایمی که مدرسه می رفتیم باید کیف و وسایل باشگاهمون رو از شب قبل آماده کنیم و در معرض دید قرارش بدیم .

اوایل شروع باشگاه چون هنوز عادت نکردیم که موضوع از چه قرار هست ممکنه فراموش کنیم که فردا باید ورزش کنیم پس لباس و کیف ورزشی خودتون رو مرتب کنید و ترجیحا کنار تختتون بذارید .

این داستان باعث میشه که زمان بیشتری ازتون نگیره و سه سوته آماده بشید و برید باشگاه .

 بیشتر ازیک لباس داشته باشید

شاید شما فکر می کنید برای تمرین فقط یک ست لباس کافیه !

ولی باید بهتون بگم که سخت در اشتباهید چون انسان های تنبل و گسسته ای مثل من و شما ، روز هایی که لباس هاشون کثیف باشه بیخیال رفتن به باشگاه میشند و به همین بهونه مسخره میپیچند .

پیشنهادم به شما دوست عزیزی که هفته اول باشگاه کلی پول مکمل میدی ، به نظر من بجای مکمل دو، سه دست لباس برای  باشگاه بخر که بهونه برای پیچش نداشته باشی ، باور کن موضوع مهمی تری ازخریدن مکمل هست .

 هدف های نزدیک تعیین کنید

گایز اجازه بدید حقیقت رو بهتون بگم ، هیچ وقت برای وزن کم کردن یا اضافه کردن وزن به باشگاه نرید ، چون حقیقتا کار اشتباهی هست .

چرا ؟

چون هدفتون مشخص نیست .

به امید خداوند متعال فقط رفتن به باشگاه رو شروع کردید و پیش خودتون میگید حالا بریم ببینیم چی میشه ، ایشالا که وزن کم میکنم .

اول هفته سایز قسمت های مختلف بدنتون رو اندازه گیری کنید و برای هر هفته خودتون یک هدفت قابل اندازه گیری رو مشخص کنید و به خودتون قول بدید که تا آخر هفته به اون هدف برسید ،

فقط خواهشا هدف های فضایی و عجیب غریب تعیین نکنید چون واقعا ۴ کیلو کاهش وزن در طول هفته احمقانه هست .

هدف های کوتاه باعث میشه که انگیزتون رو از دست ندید و پیشرفت داشته باشید .

تغذیه

روی صحبتم با شمایی هست که دقیقا مثل خودم اندازه خرس گریزلی غذا می خورید .

از هر کسی داخل باشگاه بپرسید بهتون میگه که تمرین فقط ۳۰ یا ۴۰ درصد میتونه به هدف نزدیکتون کنه .

پس بدون رعایت کردن نکات غذایی مثل نخوردن شیرینی یا غذا های چرپ، انتظار این رو نداشته باشید که بعد از ۲ ماه تمرین مدل ویکتوریا سکرت تحویل بگیرید .

تغذیه درست و فعالیت بدنی مکمل های هم هستند .

آب بنوشید

عاقا من نمی دونم ما چرا اینقدر با نوشیدن آب قهریم ؟ واقعا چرا ؟

آب رسانی بدن واقعا یکی از مورد های قابل توجهی هست که باید بهش اهمیت بدید .

مخصوصا وقتی تمرین میکنید ، لطفا بطری های بزرگ با خودتون به باشگاه ببرید به خودتون قول بدید که در طول روز حداقل ۲٫۳ لیتر آب بخورید ، اگر مزه آب تکراری شده می تونید از کمی آب لیمو تازه استفاده کنید .

خب گایز های درست و حسابی من لطفا لطفا و لطفا به سلامتی جسمی و روحیتون اهمیت بدید چون قرار نیست کسی برای افسردگی و حال بد و زندگی بورینگ ما معجره ای کنه جز خودمون.

گایز اگه روی جمله های کلیشه ای قفلی زدم معذرت می خوام ، حس و حال ساخت جمله های عجیب غریب رو نداشتم ، هرچند پست هم کلیشه می طلبید .

  • خپل یا لاغر مردنی ؟
  • باشگاه یا آشپزخونه؟
  • من یا ۲۰۰ میلیون یورو پول ؟( معلومه که من!!!!!)

2 thoughts on “بریم باشگاه؟!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.