این آب میوه ها از آنچه فکرش را می کنید سالمتر هستند

این آب میوه ها از آنچه فکرش را می کنید سالمتر هستند

فکر می کنید آب میوه بیشترش قند است و مواد مغذی کمی دارد؟ برخی آب میوه ها خواصی دارند که با شنیدنشان متوجه می شوید از آنچه فکرش را می کردید سالمتر هستند.

آب پرتقال: پیشگیری از التهاب

این آب میوه ها از آنچه فکرش را می کنید سالمتر هستند

خوردن آب پرتقال می تواند تاثیر التهابی یک وعده فست فود را روی بدن کاهش دهد، و آسیب کمتری به رگ های خونی می رسد. این تاثیر محافظت کننده ممکن است به دلیل فلاونوئیدهای بالایی باشد که آب پرتقال دارد. فلاونوئیده رنگدانه های گیاهی با ترکیبات ضد التهابی هستند.

لیموناد: خنثی کننده سنگ کلیه

این آب میوه ها از آنچه فکرش را می کنید سالمتر هستند

تحقیقات بسیاری تا به حال نشان داده اند که لیموناد می تواند سنگ کلیه را از بین ببرد. سنگ کلیه مشکلی فوق العاده درد آور است که در آن مجاری ادرار تحت تاثیر قرار می گیرند. اگر در خطر سنگ کلیه قرار دارید می توانید خطر عود کردنش را با مصرف روزانه لیموناد تا حدود ۹۰ درصد کاهش دهید. برای درست کردن لیموناد کافیست ۴ اونس آبلیمو را با دو لیتر آب میکس کنید، سپس مستقیم بنوشید و یا شیرینش کنید.

آب انگور: تقویت عملکرد ذهن

این آب میوه ها از آنچه فکرش را می کنید سالمتر هستند

آب انگور منبع مناسبی است از آنتوسیانین، آنتی اکسیدان هایی که ثابت شده است برای بهبود عملکرد مغز مفید هستند. در یک تحقیق مشخص شد افراد بالغ با سن بالایی که روزانه و به مدت ۱۲ هفته آب انگور مصرف می کردند در تست حافظه از خود بهبود قابل توجهی نشان داده اند.

آب زغال اخته: سالم نگه داشتن مجرای ادرار

این آب میوه ها از آنچه فکرش را می کنید سالمتر هستند

با اینکه تنها هر فنجانش ۴۵ کالری دارد، اما آب زغال اخته می تواند مجرای ادرار را سالم نگه دارد و سلامت قلبی عروقی را بهبود ببخشد. آب زغال اخته این تاثیر فوق العاده را به لطف آنتی اکسیدان فلاونوئید قویش دارد. فقط مطمئن شوید شربت های صنعتی با اسانس زغال اخته را ننوشید چون سرشار از قند و کالری اضافی هستند.

آب سبزیجات: کاهش خطر ابتلا به سرطان

این آب میوه ها از آنچه فکرش را می کنید سالمتر هستند

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است، که خطر پروستات و دیگر سرطان ها را کاهش می دهد. آب سبزیجات سرشار است از ویتامین ها و مواد معدنی، فیبر موجود در آن نیز می تواند تا مدت زمانی طولانی سیر نگهتان دارد. فقط مطمئن شوید آب سبزیجاتتان ۱۰۰ درصد طبیعی و کم سدیم باشد.

آب آلو: کمک به گوارش

این آب میوه ها از آنچه فکرش را می کنید سالمتر هستند

آب آلو سرشار است از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم، و فیبر. بعلاوه، حاوی ملین طبیعی است که می تواند سیستم گوارشی را تنظیم کند.

آب انار: سرشار از آنتی اکسیدان های ضد بیماری

این آب میوه ها از آنچه فکرش را می کنید سالمتر هستند

میزان آنتی اکسیدان موجود در آب انار از چای سبز نیز بیشتر است. همچنین آب انار حاوی ترکیبات ضد التهابی است و می تواند بدن را در برابر بیماری های قلبی محافظت کند.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.